Tietosuojakäytäntö

Tietosuojalla tarkoitetaan henkilötietojen käsittelyä koskevien säädösten huomioon ottamista.

Käyttämällä sivustoamme hyväksyt tietosuojakäytäntömme.

Tietosuojakäytäntö verkkosivuille

Anonyymi käyttäjäjätietojen seuranta

Verkkosivuston anonyymin liikenteen seurannan avulla kehitämme palvelujamme ja verkkosivujamme, jotta pystymme tuottamaan käyttäjille paremman käyttöliittymän ja käyntikokemuksen.

Matomon evästeetön seuranta

Matomon analytiikkadata tallennetaan paikallisesti omalle palvelimelle, vain omaan käyttöön. Tiedot pysyvät suojatussa ympäristössä ja niitä käsittelevät vain erikseen nimetyt henkilöt.
Näin ollen kävijäseurannan tietoja ei siirretä Suomen tai EU:n rajojen ulkopuolelle tai luovuteta markkinointikäyttöön näiden palveluiden kautta.

Selaimesi lähettää suojatulle palvelimelle automaattisesti tiettyjä tietoja, kuten avatun verkkosivun osoitteen ja anonymisoidun IP-osoitteen. Matomo ei kerää henkilökohtaisia tietoja. Matomo tuottaa tiedoista anonyymiraportteja, joista nähdään esimerkiksi kävijämäärät, verkkosivusto, jolta kävijä saapuu verkkosivustollemme, verkkosivustovierailun kesto, onko käyttäjä vieraillut verkkosivustolla aiemmin ja millä verkkosivuston sivuilla käyttäjä vierailee. Seurantatiedoista ei voida tunnistaa yksittäisiä kävijöitä. Matomon evästeiden avulla kerättäviä tietoja ei jaeta muille organisaatioille.

Vimeo- ja Facebook-palvelut

Vimeo-, Facebook- tai Instagram-upotuksen sisältävän verkkosivun avaaminen lähettää käyttäjän tunnisteen vastaavalle Vimeo-, Facebook- tai Instagram-palvelimille.

Vimeo Privacy Policy

Facebookin ja Instagramin tietokäytäntö

Mailchimp uutiskirjepalvelu

Uutiskirjepalvelu on hankittu palveluna MailChimp-yhtiöltä, ja siihen sovelletaan MailChimpin käyttö- ja muita ehtoja. Sivustolla on uutiskirjeen tilauslomake, joka latautuu MailChimpin palvelusta. Lomakkeella kerätään uutiskirjeen tilaajan nimi ja sähköpostiosoite ja sitä käytetään uutiskirjeen toimittamiseen tilaajalle. Kerättyä tietoa käsitellään ainoastaan MailChimpin palvelussa, eikä tietoa tallenneta Yhdistyksen palveluun. Uutiskirjeen tilausten tietoja pääsevät käsittelemään Yhdistyksen valtuutetut työntekijät, joilla on uutiskirjeisiin liittyviä tehtäviä.

MailChimp toimii Yhdysvalloissa, jossa sijaitsevilla palvelimilla tietoa säilytetään. MailChimp saattaa jakaa tietoja kolmansille osapuolille. MailChimp osallistuu EU:n ja Yhdysvaltojen Privacy Shield -järjestelyyn, joka määrittelee yhdysvaltalaisten yritysten henkilötietojen keräämistä, käyttöä ja säilyttämistä Euroopan unionin jäsenmaissa, ja jonka tarkoitus on taata korkeatasoinen suoja henkilötietojen siirtämiseen.

Mailchimp kuuluu Intuit-teknologiakonserniin. Lue lisää Privacy Shield -järjestelystä, Intuit yhtiön tietosuojalausunnosta ja MailChimp tietoturvasta ja -suojasta (englanninkieliset sivustot).

Privacy Shield -järjestely

Intuit Global Privacy Statement

Mailchimp Data Security and Privacy

Tietosuojaseloste

EU:n tietosuoja-asetuksen (2016/679, 27.4.2016) sekä tietosuojalain (1050/2018) edellyttämä tietosuojaseloste on ladattavissa täältä.

Matomo opt-out

Tämä sivusto käsittelee vain anonyymejä käyttäjätietoja palveluiden käytön kehittämiseksi.

Voit silti halutessasi estää kokonaan tallentamasta käyntejäsi tällä verkkosivustolla.

Tehdäksesi tämän valinnan, klikkaa alta saadaksesi esto-evästeen.